Profesyonel Güreş - Türkiye'nin En Kaliteli Güreş Platformu

Forumumuza ücretsiz bir şekilde kayıt olarak güreş gündeminden anında haberdar olabilir, sadece üyelere özel olan forumları ve son konular/mesajlar sistemini görebilir, duvar mesaj sisteminden diğer güreş severler ile sohbet edebilir, grafik, video ve benzeri medya içeriklerini görebilir, şovlar hakkında internette hiçbir yerde olmayan bilgilere erken erişim şansı yakalayabilir, RPG'e katılabilir ve en önemlisi ödüllü çekilişlerimizden güreşçi t-shirtleri, bilgisayar oyunları, VIP üyelikler ve daha fazlasını kazanabilirsin.


Formula 1 | Genel Konu

RiseGen

HZ
Yönetici
Üst Moderatör
Premium++
Katılım
9 Nisan 2020
Konu
186
Mesaj
6,054
Toplam Beğeni
1,097
Konum
Ankara
Kredi
1140
Boğaç'ın ufaktan duyurduğu rake dosyasından önce ufak bir bilgi geçeyim konseptlerle alakalı.

2021 öncesi: 2017 ile beraber genelde benzer olan tabanların araçların büyümesi ile beraber değiştiğini gördük, bu değişimlerle bana kalırsa tabanlar yere basma gücünün üretimi konusunda çok daha değerli ve ayrıntılı tasrım gerektiren noktaya geldiler. Daha öncesinde de rake açısı önemli bir parametreydi ama bu derece etkili değildi.

Mercedes daha az açılı tabanları tercih ederek devam etti. Kuralların değiştiği yıla kadar genellikle aynı tarzda, ufak farlılıklara sahip tabanlar olduğu araçların tabanlarını araştırdığınızda görebileceğiniz detaylar. Mercedes low-rake konseptine göre araçlar üretse de yere basma gücünden ödün vermedi hiçbir zaman. Mercedes'in araçlarının dingil mesafesi de uzun oldu rakiplerine göre, birçok Mercedes müşterisi buna benzer tabanları tercih ettiler. Aracın tasarım felsefesinde bu taban tasarımından hiç kopmadan şampiyonlukları da kazandılar.

Red Bull ise diğer ekolü oluşturan takım. Adrian Newey'in icat etmediği ama ısrar ettiği bir taban felsefesine sahip oldular. Aracın tabanını belirgin bir açıyla konumlandırdılar. Bu da ciddi bir yere basma gücü sağladı, fakat bu yere basma gücünü kabul edilebilir bir ön tasarım ve güç ünitesi ile birleştirmekte zorlandıkları için rekabet edemediler. Ama tasarımın faydalı olduğu çoğu üretici tarafından kabul gördü.

Ferrari ise genel olarak iki takımın arasında kalmayı seçti. Bu noktada 2017 ve 18'de iyi gitseler de açıyı azalttıkları 2019 ve açıyı çok artırarak girdikleri 2020 diğer etkenlerle beraber sancılı geçti. Diğer taraftan 2019'de güncelledikleri taban tasarımı ciddi fayda sağladı onlara.

2021: Bu sene taban kurallarının tekrar değişmesi ve daralan taban konseptine geçilmesi takımların tasarımlarını etkileyen noktalardan biri oldu. Tabanların daralması demek yere basma gücünden kayıp anlamına geliyor. Diğer etmenler final tasarımlara geldiği için yere basma gücündeki kaybı sınırlayacak tasarımları getirmek gerekiyordu.

Red Bull bu noktada belirgin rake açılı tasarımını korudu, daralarak arka tekere doğru ilerleme zorunluluğu olan tasarımının ön tarafında özel bir iş yapmadı ama arka bölümü tekrar tasarlayarak kurallar dahilinde çok geriye gitmedi.

Mercedes de kendi az açılı konseptini korudu. Ama konsept üzerindeki tasarımı baştan aşağı yeniledi. "mercedes w12 floor" olarak araştırıp bakarsanız farklı bir tasarıma sahip olduklarını görürsünüz. Önceki senelerde taban üzerindeki kanallar ve diğer etmenler az açıya sahip konseptin çalışmama sıkıntısını çözemedi.

Ferrari de Red Bull ile aynı yoldan gitti. Taban tasarımında ön bölümü değiştirmediler, arka bölümde ise daralan ve kıvrımla biten yapıda iyi düzenlemeler yaptılar. Bu konudaki tercihin faydası da görüldü.

Akışkanlar prensiplerine göre iyi bir difüzör tasarımı bile birleştirilecek rake açısı fazla bir taban yere basma anlamında daha güçlü kılıyor elbet (yer etkisine benzer bir yapı). Tabanların alan bazında küçülmesi ile beraber doğru yönlendirme kanallarına sahip geniş taban fikri yattığı için Mercedes'in bocalaması, Red Bull'un ideal çözümü yakalaması gibi durumlar normal. Önümüzdeki yıl yer etkisine sahip araçların gelişi ile birlikte bu prensiplerin değeri azalacak, yer etkisi prensiplerini uygulamak önemli olacak.
 

RiseGen

HZ
Yönetici
Üst Moderatör
Premium++
Katılım
9 Nisan 2020
Konu
186
Mesaj
6,054
Toplam Beğeni
1,097
Konum
Ankara
Kredi
1140

Bugün F1'in; en cesur, en büyük sorumluluklara sahip, en mütevazi, duygularını en fazla yansıtan, lafını en az sakınan, en küçük bütçelerle en fazla puanı kazanan ve eski tip patronluk sanatını icra eden patronu GÜNTHER STEINER'ın doğum günü. Kendisine eşi ve çocuğu ile mutlu bir yaşam dilerim.​
 

RiseGen

HZ
Yönetici
Üst Moderatör
Premium++
Katılım
9 Nisan 2020
Konu
186
Mesaj
6,054
Toplam Beğeni
1,097
Konum
Ankara
Kredi
1140

Ontario, Kanada'da yapılacak dayanıklılık yarışı iptal oldu. Eğer diğer eyaletler için farklı bir durum olmazsa Kanada GP çok büyük ihtimalle iptal edilecektir. Zak Brown'ın tahmini-beklentisi 2-3 yarışın iptali; ben bu söylemi kulislerde konuşulan olarak bekliyorum.

Bu sezon üç tane yarışta "sprint" uygulaması yapılacağına dair anlaşma sağlanmış. Britanya, İtalya ve Brezilya'daki yarışlarda bu uygulama olacakmış. Sao Paulo GP (eski Brezilya GP, Interlagos'taki yarış yani) hakkındaki iptal söylentileri pek geçerli olmayacak gibi.


Programı da açıklayayım:

Cuma: Sabah 1. antrenmanlar, öğlenden sonra sıralama turları.
Sıralamalardan sonra kapalı park kuralları geçerli.

Cumartesi: Sabah 2. antrenmanlar, öğlenden sonra sıralamalara göre 100 km sprint yarışı.
Sprint yarışına serbest lastikle başlanabiliyor, 3-2-1 şeklinde ilk üçe puan var.

Pazar: Sprint sıralamalarına göre GP yarışı.
Yarışa serbest lastikle başlanabiliyor, puanlama standart.

Sprint yarışı Silverstone'da 17 tur, Monza'da 18 tur ve Interlagos'ta 24 tura denk geliyor.​
 

Ganbarimasu

Kayıtsız Kullanıcı
Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Nisan 2020
Konu
813
Mesaj
11,103
Toplam Beğeni
2,399
Kredi
1850

Ontario, Kanada'da yapılacak dayanıklılık yarışı iptal oldu. Eğer diğer eyaletler için farklı bir durum olmazsa Kanada GP çok büyük ihtimalle iptal edilecektir. Zak Brown'ın tahmini-beklentisi 2-3 yarışın iptali; ben bu söylemi kulislerde konuşulan olarak bekliyorum.

Bu sezon üç tane yarışta "sprint" uygulaması yapılacağına dair anlaşma sağlanmış. Britanya, İtalya ve Brezilya'daki yarışlarda bu uygulama olacakmış. Sao Paulo GP (eski Brezilya GP, Interlagos'taki yarış yani) hakkındaki iptal söylentileri pek geçerli olmayacak gibi.


Programı da açıklayayım:

Cuma: Sabah 1. antrenmanlar, öğlenden sonra sıralama turları.
Sıralamalardan sonra kapalı park kuralları geçerli.

Cumartesi: Sabah 2. antrenmanlar, öğlenden sonra sıralamalara göre 100 km sprint yarışı.
Sprint yarışına serbest lastikle başlanabiliyor, 3-2-1 şeklinde ilk üçe puan var.

Pazar: Sprint sıralamalarına göre GP yarışı.
Yarışa serbest lastikle başlanabiliyor, puanlama standart.

Sprint yarışı Silverstone'da 17 tur, Monza'da 18 tur ve Interlagos'ta 24 tura denk geliyor.​
Sprint yarışı sıralaması antrenman sıralamalarına göre mi olacak? Yoksa sıralama turları olacak mı yine?
 

DoctorMK

padrone
Yönetici
Admin
Katılım
31 Mart 2020
Konu
219
Mesaj
3,365
Toplam Beğeni
1,140
Konum
Antalya
Favori Güreşçisi
Matt Riddle
RPG Karakteri
Jay Briscoe
Kredi
220
Sprint yarışı sıralaması antrenman sıralamalarına göre mi olacak? Yoksa sıralama turları olacak mı yine?
Anladığım kadarıyla cuma günkü ilk antrenmandan sonra sıralama turları yapılacak. Oradan çıkan sonuçla sprint yarışına gidilecek.
 

Ganbarimasu

Kayıtsız Kullanıcı
Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Nisan 2020
Konu
813
Mesaj
11,103
Toplam Beğeni
2,399
Kredi
1850
Anladığım kadarıyla cuma günkü ilk antrenmandan sonra sıralama turları yapılacak. Oradan çıkan sonuçla sprint yarışına gidilecek.
İlk 10 sıra falan ters çevrilmeyecek mi peki? Ters grid falan olmayacaksa sprint yarışının ne anlamı var? Büyük saçmalık şu sprint yarışı işi.
 

RiseGen

HZ
Yönetici
Üst Moderatör
Premium++
Katılım
9 Nisan 2020
Konu
186
Mesaj
6,054
Toplam Beğeni
1,097
Konum
Ankara
Kredi
1140
İlk 10 sıra falan ters çevrilmeyecek mi peki? Ters grid falan olmayacaksa sprint yarışının ne anlamı var? Büyük saçmalık şu sprint yarışı işi.
Öncelikli engel yarışın Cumartesi olarak planlanması. Eski sprint yarışı asıl yarışa göre Pazar günü yapılıyordu. Ayrıca Mercedes ters dizilime karşı olduğu için geçen yılın planı kabul edilmemişti.
 

Kobe's

#jobfinished
Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ekim 2020
Konu
31
Mesaj
667
Toplam Beğeni
220
Favori Güreşçisi
-
Takip eden var mı burada bilmiyorum ama Serhan Abi bu sene gelen taban değişiklikleri ile gündeme oturan rake açılarının farklılıklarının sonuçlarını kısa bir videoda anlattı. Bu haftanın ilerleyen günlerinde yayına girer sanıyorum.


Taze taze.
 

Ganbarimasu

Kayıtsız Kullanıcı
Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Nisan 2020
Konu
813
Mesaj
11,103
Toplam Beğeni
2,399
Kredi
1850

İlginç cevaplar vermiş. Amerika'da 2. bir yarış ve Afrika yarışı planlanıyor görünüşe göre.
 

Üst